Friday, February 3, 2017

Diari seorang surirumah 2

Lupe lah nak cakap pasal wet barang dapur dia bg..

First aku datang rumah ni kosong.. aku tak pk aku bosan sebab tak da tv.sebab bil telefon aku dia byar 15gb kuota internet.unlimit call selalu aku wat call mak aku tu je..hehe tido aku best dah sebab ade tilam tebal..best tilam tu ko duduk atas tu xtergerak mcm tilam kat umah aku tu..

Hehe tp aku rindu gk tilam umah aku.sedap cam tido dalam air berlekuk bdan..

Aku cume pk ape aku nak makan kalau die p kije..first day die tinggal wet rm100 untuk ak mkn..ak tgok rumah ni rice cooker ade..hilter masak air ade..periuk kuali sume beres..eh anak orang ssh..ape lah sgt..bersyukur rahmat kot ade semua ni..

Aku bli nasi pilih2 lauk sume rase tak leh telan..beli la ak..nasi putih lauk ikan keli..rm7..mkn2 rase tak berbaloi..so ak pun p beli beras minyak masak sosej dan sayur ckit telur..

Suami balek aku tanya nak sosej aku goreng.. so blebel la dia aku mcm beriya sgt nk masak tp die mkn je..aku wat nasi goreng..blebel pasal beras tade tempat nak letak..ak kata tak pe..isi dalam periuk besar..garam ak letak dalam bekas2 tuperware yang mak die mmg da letak siap2 kt umah ni.. xdan 2 hari pn beras duk lam periuk die bawak ak beli bekas beras..nak beli brang tmpat letak garam..ade syg plak benda dh ade kt umah..jnis aku lagi blh gune gune tak lawa xpe..huhu.. ak sebenarnye jakun jgak dgn pinggan mangkuk correl😂😂 periuk ikea. Kuali berjename..eh lupe jename ape..kuali merah itam blh stim ikan dalam tu😊 sudip sendu sudu sume brang tu aku suke plastik dan kayu.sudu pun bkn sudu murah2..jnis lekuk2 gitu..allahu alhamdulillah lah..giller takkn tak excited nak masak kot.. jnis aku plak.. dpt p kedai rm2 pn dah suke sgt dh..walaupn ak amik barang ckit2 je..ak siap cakap sy nk cri talam kedai rm2..tp mak mertua ak ni da pesan nak ape2 mntk barang banyak kt umah..hehehe.. luar negara pnye..mcm langit ngan bumi..

Ari tu mak mertua datang bawak mcm2 rempah ratus letak dalam botol comei2..hurm rempah ape la ak pn xtaw la bile mase ak nk gune nyer..hakhak..okay itu starting kenape aku excited nak masak..

Tiap kali p kije suami akan tinggal duet..rm100 hbis.. rm50 hbis..rm50 abis..mane tak nyer ak beli brang dapur kot..jajan aku xda pn.. biskut pn ak tak pernah beli..sume kije ak beli utk penuhkan dapur aku je..hahaha..sume jenis sos ikan,tiram,cili tomato jgn kata wajib ade..segala frozen kuih ak wat karipap..sgala nuget sosej bebola tak pernah tak ade dlm peti..

Okay pastu suami aku kata..tak nak la bg awk rm50 rm50 nak bg ckit2.. okay fine..ak kata jom g beli barang dapur lpas ni tak nak tinggal wet pn tak pe..huhu. even dia barang ak shopping barang dapur pn ak tade la mcm hantu raya letak dalam troli.. nak beli apa ak akan wat list..bile ak ingt barang apa tak de ak akan wat list.. tade makna nye ak nak bubuh cabury kitkat dalm troly..die ade la nescafe ngan coklat fav m&m die tu ak taklah..c nampk tak betapa matangnye ak.. ak lagi suke tgok peti dan almari penuh dgn makann..senang ak pk ak nk buat dan masak ape..hahaha..wat stok mcm beruang kutub dh rase..pasal wet plak kalau die tinggal rm25 atas meja..wet tu 3 hari la atas meja tak berusik..sbb ak akan masak barang dapur ade kot..huhu..kadang die yang akan amik n isi wet dalm beg ak..hahahaha so ade lagi ke pmpuan mcm aku kt muka bumi ni hah..beli barang dapur dh ckup..

First aku bli pakai wet ak beg p pasor..jname boaboa lame dh ngidam beg tu..murah2 je.. so pasni tak payah pakai la beg sambonia,furla dan leopard aku...syg kot.. p kedai pn ak pakai mcm baju tido..make up pakai bedak je tu pn die kata ak melwa...tu pun ak menjawab ckp takkn nak mcm bibik indon..kawan awk wow wow..selagi cara didikan mak ak kot..melwa dpn suami..nk keluar lagi la kne lawa..

Oh so tacing..ak nak paki krim mlm tak leh..die xbrapa suke..nak pakai losyen tak leh..pastu die tgur eh kasar la..dh awk..xbg pakai mcm mane tak kasar..hurm..huhu..

No comments: