Monday, February 13, 2017

Diari surirumah 4

Memilih calon suami tu seperti memilih jalan antara jalan untuk ke pintu syurga mahupun mahu ke pintu neraka..

Persediaan untuk berkahwinan tu ibarat ko dah bersedia untuk taat pada bukan lagi pada ibu ko.. dlu nak wat kecik hati mak pun pk byak kali kan..itu syurga aku..

So korang kena la pk suami ko syurga ko skarang kalau ko taat pada dia..kalau tak nak masuk neraka ke..

Kalau aku..aku akan tengok wajah suami aku time dia tido..penat lelah dia tengok muke dia puas2..nak tengok mase dia jaga sure malu kan😂😂😂😂mase die cari rezeki untuk kite.

Dalam tandas tengah berak orang call..tengah makan orang call..yes sampai saat aku sendiri fedup..where is my privacy with my husbend end of ak terhempas makanan dalam pinggan n die pegang tangan aku..ak amik balik mknn tu telan..yes me cepat marah cepat cool😊

Semua tentang suami aku buleh terima accept dia ade perempuan lain..

Itu masa kalau ko ni lepas subuh masuk dapur masak..mmg aku jd tak masak..dr rajin basuh baju even pakai tangan itu jam itu kain 3 hari sudah penuh baldi😅

Mmg mogok sampai dia kata awak ada jumpe kesan lipstik ke kat baju.

Part pujuk memujuk tapayah cakap kadang rase acah drama sangad.

Bawak p jalan..makan luar off trus masak uolls..shopping tengok wayang..rase yang tak pernah aku rasa..sampai aku rasa yes let go je la..malas amik port sudah..

Lain kata yang nakal & mengatal..

Cume sekarang my effort untuk aku kuruskan badan sebab perempuan tu kurus. Jaga husband aku kot..bukan untuk aku..ak dah penah rase kurus..kurus tu bg ak tak lawa pun..

Motivasi kurus aku opkos ummi nazeera sebab mmg orang & family aku selalu cakap muke aku macam ummi nazeera.

Sampai ex-opismate aku kata.

Intan kalau ko kurus mcm ummi nazeera..so baru aku tersedar yang aku dh gemuk ek.😂😂😂

Aku jaga makan minum die..bukan susah pun ..lepas die p kije sambung tido .korang yang surirumah apesal malas masak..pahala senang di cari..aku yang tak reti masak pun masak..

Pengalaman aku korang nak taw..

First time aku masak..yang kelakar bg aku..

Goreng nuget tak masak.
Goreng cekodok jd bentuk nuget.
Masak kuey tiaw hailam masin sekuali.

Paling latest😂😂😂 ayam rendang xbrapa masak wei..

Suami aku kadang2 mcm machine blendee makan tp ade sekali tu buat nasi goreng cara mak aku ta isi telur. Die tanye rumah kita ta de telur ke.than die p goreng sendiri.first time kot die masuk dapur..kihkih aku pun tak tahu mase zaman bercinta kata rajin masuk dapur..tp da kawen itu kali pertama..tapi aku tak penah kesah sebab aku tahu die keje sebuk..as long as bukan sebab perempuan..itu prinsip aku..

Kalau kita perempuan boleh buat tiada lelaki dalam hidup kita..why he tak leh buat cam tu kan..

Mencari pahala walaupun die lupa dlu die penah kata tugas memasak mengemas rumah tu tugas suami..hehehe tape awk saya tak kisah pun buat sume tu .asalkan bukan sebab perempuan lain..

No comments: